Informatie m.b.t. Covid-19 en reizen

Informatie over uw vakantie

  1. Home
  2. Corona
  • Al meer dan 30 jaar uw reisspecialist

  • Persoonlijke aandacht
  • Scherp geprijsd
  • Geld terug bij negatief reisadvies

Beste klant van Primavera Reizen,

25 mei 2021

Als Primavera Reizen zijnde volgen wij altijd de regels van de overheid op. Dat geldt zowel voor de geldende regels hier als op bestemming. Indien een reis niet door kan gaan vanwege reisbeperkingen door Covid-19 dan nemen wij uiterlijk twee weken voor vertrek contact met u op. Wij zullen in samenspraak met u kijken of we de reis kunnen omboeken of dat u geld terug wenst.

Alleen vakanties naar groene of gele gebieden

Momenteel voeren wij alleen auto- en vliegvakanties uit naar vakantiebestemmingen met code groen en geel. We volgen hiermee de adviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, te raadplegen op www.nederlandwereldwijd.nl. Voor ons is het belangrijkste dat elk aspect van jouw vakantie veilig en volgens de coronamaatregelen verloopt. Daarom bieden we enkel bestemmingen aan die de juiste maatregelen treffen en ervoor zorgen dat u geniet van een veilige en comfortabele vakantie. We laten de keuze aan u, als u besluit niet te gaan dan kunt u tot zes weken voor vertrek uw vakantie kosteloos omboeken. Als u de optie ‘Flexibel omboeken’ heeft gekozen, dan kunt u tot twee weken voor vertrek je vakantie omboeken.

Vakanties naar oranje of rode gebieden

Wanneer jouw vakantiebestemming uiterlijk twee weken voor vertrek een oranje of rood reisadvies heeft, nemen wij contact met u op om de reis om te boeken als u dit wenst of om te annuleren. U ontvangt dan een SGR-voucher of, indien u geboekt heeft met de ‘Geldteruggarantie’, ontvangt u binnen 14 dagen uw geld terug. Lees hieronder meer over onze garanties, waaronder de geldteruggarantie.

Wilt u eerder dan twee weken voor vertrek je reis wijzigen, dan bieden wij u graag de mogelijkheid om uw vakantie om te boeken. Ga hiervoor naar Mijn Primavera en kies voor ‘vakantie omboeken’. Dit kan standaard tot zes weken voor vertrek. U kunt ook voor extra flexibiliteit kiezen door te kiezen voor onze premium service. Voor €20 per persoon kunt u dan tot 2 weken voor vertrek uw vakantie omboeken zonder opgave van reden.

Vragen over uw vakantie?

Uiteraard begrijpen we dat u vragen heeft over uw vakantie, vooral of deze doorgaat of niet. Wij zullen u altijd op tijd informeren en laten uiterlijk twee weken voor vertrek weten als uw vakantie niet door kan gaan. Als u ons een bericht heeft gestuurd, dan kan vanwege de hoge drukte onze reactietijd langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij vragen daarvoor uw begrip, we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Lees ook de meestgestelde vragen de FAQ.

Informatie over Covid-19 en reizen.

Alle maatregelen op een rij.

Alles over testen.

Bij een negatief reisadvies.

Om welke reden dan ook.

Voorbereid op reis.

Alles wat u moet weten.

Dezelfde reis voor dezelfde prijs!

Onze veiligheidsmaatregelen.

Altijd veilig naar huis.

Vertrek onbezorgd op vakantie dankzij Covid Comfort!

  • Geldteruggarantie: Kijkt u er al naar uit om uw volgende vakantie te plannen, maar bent u bang dat u uw geld niet terugkrijgt bij een aangepast reisadvies? Hebt u al een voucher en wilt u, bij een annulering door COVID-19, niet nogmaals een voucher ontvangen? Om u een zorgeloze aanloop naar uw vakantie te bezorgen, bieden wij vanaf nu de geldteruggarantie aan voor nieuwe boekingen.

  • Flexibel en gratis omboeken: Als u merkt dat u nog niet toe bent aan vakantie, of graag meer zekerheid wil door de vakantie alvast te verzetten, maak dan gebruik van de flexibele omruilgarantie. U kunt uw vakantie zelf omboeken via uw Mijn Primavera account, mits uw boeking aan de omboekvoorwaarden voldoet. Dit kan standaard gratis tot 6 weken voor vertrek, maar u kunt er ook voor kiezen om voor €40 per persoon extra flexibel te mogen omboeken, tot 2 weken voor vertrek!

  • 24/7 bereikbaar: Op de meeste bestemmingen is Nederlandse reisleiding aanwezig. Is er geen reisleiding, dan wordt u opgevangen door een lokale vertegenwoordig(st)er van Primavera Reizen. Hebt u tijdens uw vakantie vragen of opmerkingen, dan kunt u de reisleiding tijdens werktijden altijd bellen. Daarnaast zijn zij 24 uur per dag beschikbaar voor noodgevallen. Kortom: De Primavera Reizen Reisleiding is er echt voor u!

  • Repatriëringsgarantie: De veiligheid van onze klanten is onze hoogste prioriteit. Als u een vakantie incl. vlucht bij ons boekt, wordt u automatisch gedekt door onze repatriëringsgarantie. Mocht het reisadvies tijdens uw  verblijf van positief naar negatief (code oranje) wijzigen, zorgen wij voor een veilige terugreis naar huis.

  • Financiële zekerheid: Primavera Reizen is aangesloten bij SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen.