1. Vragen & Contact | Primavera Reizen
  2. PCR-/Antigeentesten, vaccinatie en verplichte formulieren
  3. Hoe gaat de PCR-test in zijn werk?

Alle thema's

Hoe gaat de PCR-test in zijn werk?

Om van uw vakantie te genieten, is het voor sommige bestemmingen verplicht om een gezondheidsverklaring mee te nemen op basis van de resultaten van de PCR-test. Deze test kunt u bijboeken in de boekingsstappen of via het Mijn Primavera account. 

PCR-TEST
Primavera werkt samen met HealthCheckCenter (HCC) voor de vereiste PCR-testen. De testen kunnen worden afgenomen op verschillende locaties van het HealthCheckCenter (HCC). Deze laboratoria zijn goedgekeurd door het RIVM en de lokale autoriteiten hebben de gezondheidsverklaring erkend. De PCR-test, of ook wel bekend als de Corona-test, is een test waarbij wordt gecontroleerd of er generiek materiaal van het Covid19-virus in de neusholte of keelholte aanwezig is.

KOSTEN PCR-TEST VIA PRIMAVERA
Het is mogelijk om via Sunweb een test af te nemen tegen een speciale prijs. U kunt de test bijboeken in de boekingsstappen of via de Mijn Primavera pagina. De kosten voor de test via Primavera bedragen 40,00 euro per persoon (t.w.v. 125,00 euro).
Indien de test later niet meer verplicht is, zal Primavera het bedrag van 40,00 euro per persoon terugbetalen.

VEREISTEN PCR-TEST
De test moet voor vertrek worden afgelegd. Het resultaat moet negatief zijn, wat de passagier tijdens de reis moet kunnen aantonen in de gezondheidsverklaring. De test die Sunweb tegen een gereduceerd tarief aanbied is alleen voor de heenreis. Voor het terugreizen vanuit een oranje of rood gebied naar Nederland is ook een PCR-test verplicht. Deze test voor de terugreis diet u zelf te verzorgen en is niet bij Primavera te boeken. Lees hier de voorwaarden.
 
HOE EN WANNEER KAN IK MIJ AANMELDEN VOOR DE PCR-TEST?

Nadat u een boeking heeft gemaakt kunt u via deze link https://covid19.u-diagnostics.com/invite/sunweb de stappen volgen om uw test aan te vragen. Aanmelden kan alleen via de hiervoor genoemde link. Let op: Het kan tot 72 uur na boeken duren voordat u uw gegevens bekend zijn bij HCC. Wilt u niet direct een afspraak inplannen dan ontvangt u 10 dagen voor vertrek nogmaals uitleg over de testafname per mail. Bekijk van te voren goed de openingstijden van uw gewenste testlocatie en zorg dat u ruim op tijd aanwezig bent bij de testlocatie i.v.m. de drukte. Tijdens het reserveren kiest u alleen voor een locatie. Datum en tijd worden niet gevraagd.

Vergeet niet om uw paspoort/ID kaart mee te nemen naar de testlocatie.

HOEVEEL UUR VOOR VERTREK MOET IK MIJ LATEN TESTEN?

  • Madeira binnen 72 uur voor vertrek
  • Portugal binnen 72 uur voor vertrek
  • Spanje binnen 72 uur voor vertrek


WANNEER EN VANAF WELKE LEEFTIJD IS DE TEST VERPLICHT? 
• De test is verplicht voor aankomsten op bestemmingen waar op dit moment een negatief testresultaat een vereiste is. Staat uw bestemming er nog niet tussen maar blijkt later dat een PCR-test toch verplicht is, dan informeren wij u hierover.
• Indien een negatief testresultaat een vereiste is op uw bestemming, is de test boekbaar in de boekingsstappen en in de Mijn Primavera pagina. Als uw vakantiebestemming geen negatieve PCR-test eist, kunt u geen test via Primavera bijboeken. 
  • Madeira vanaf 12 jaar en ouder
  • Portugal vanaf 2 jaar en ouder
  • Spanje vanaf 6 jaar en ouder


HOE CONTROLEER IK OF HET RESULTAAT BIJ DE BESTEMMING BEKEND IS?
U dient de gedrukte versie van de verstrekte gezondheidsverklaring/afreisdocument mee te nemen.

WAT ALS U OF UW GEZELSCHAP POSITIEF GETEST IS?
U kunt er voor kiezen om de reis te annuleren voor de positief geteste reiziger of voor het hele gezelschap. Het annuleren is tegen kosten, dit kan via de Mijn Primavera pagina of via ons contact center. Heeft u een verzekering afgesloten via Primavera, bekijk hier de voorwaarden. Heeft u geen verzekering afgesloten via Primavera dan raden wij u aan om van te voren uw eigen verzekeringsmaatschappij te contacteren.

WAT ALS MIJN TEST GEEN DUIDELIJKE UITSLAG GEEFT? 
In een uitzonderlijk geval geeft de test onvoldoende duidelijk aan of er wel of geen besmetting is. In dit geval krijgt u hiervan ook een bevestiging op schrift. Neem in dat geval contact met ons op met deze bevestiging. Dan kijken wij graag met u mee wat we voor u kunnen betekenen.

HealthCheckCenter (HCC) streeft ernaar om testuitslagen in een tijdsbestek van 24-36 uur na afname terug te communiceren. U ontvangt uiterlijk de avond voor vertrek de uitslag van uw afgenomen test.


De test is verplicht tot nader order.






Was deze vraag nuttig voor u? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor uw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we u nog niet konden helpen. U bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@primaverareizen.nl en we zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag. 

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons in Nederland bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag. 

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons in Nederland bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie