1. Vragen & Contact | Primavera Reizen
  2. Veilig reizen
  3. Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Alle thema's

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Reis- en/of annuleringsverzekering

De reisverzekering kent de volgende regels voor gevallen die verband houden met de COVID-19 pandemie:

• U bent tijdens de reis verzekerd voor COVID-19 gerelateerde ziektekosten als aanvulling op de vergoeding van uw zorgverzekering, maar alleen als er geen negatief reisadvies was bij vertrek. Let op: de zorgverzekering dient ook dekking te bieden in het land waar je op vakantie bent. Er wordt uitsluitend een aanvullende vergoeding vanuit uw reisverzekering gedaan.
• Indien uw vakantie door onvoorziene en COVID-19 gerelateerde omstandigheden langer duurt dan het aantal geplande dagen (buiten uw wil om), dan blijft uw reisverzekering geldig tot het eerst mogelijke moment dat u naar huis kunt terugkeren.
• Eventuele extra reis- en verblijfkosten omdat u langer op uw reisbestemming moet blijven ten gevolge van het COVID-19 virus, zijn alleen verzekerd als u of uw medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens uw reis. Dit is niet van toepassing als er alleen een quarantaine verplichting is. Neem contact op met de verzekeraar als u ernstig ziek bent en in andere gevallen met uw reisorganisatie of vervoersmaatschappij.
• Zie hier de polisvoorwaarden voor de verzekeringen.

De annuleringsverzekering kent de volgende beperkingen voor gevallen die verband houden met de COVID-19 pandemie.
• Er is geen dekking als er niet gereisd kan worden vanwege algemene overheidsmaatregelen in verband met de COVID-19 pandemie. Primavera zal de reis dan annuleren en u ontvangt een voucher of geld terug.
• Als er geen negatief reisadvies is of een inreisbeperking, dan is er wel dekking als iemand (van het reisgezelschap of de naaste familie) ziek of overleden is door het COVID-19 virus en er daardoor niet gereisd kan worden. Iemand die positief getest is op COVID-19 wordt beschouwd als ziek, ook al heeft deze persoon niet direct klachten.
• Als je visum geweigerd wordt voor de reis, dan bent u wel verzekerd als dit gaat om een persoonlijke (COVID-19 gerelateerde) reden. U bent niet verzekerd als dit komt door een algemene regel in verband met de COVID-19 pandemie.
• Als u of een reisgenoot voor vertrek in quarantaine moet, zonder zelf besmet te zijn met het COVID-19 virus, dan is dat alleen gedekt onder de Allrisk Annuleringsverzekering en met een eigen risico van 25%.
• Zie hier de polisvoorwaarden van deze verzekering.


Heeft u bij uw boeking via Primavera een annuleringsverzekering afgesloten voor 3 november? Dan bent u verzekerd via de Europeesche Verzekeringen. Wilt u de voorwaarden bekijken, klik dan hier.
Heeft u bij uw boeking via Primavera een annuleringsverzekering afgesloten vanaf 3 november? Dan ben je verzekerd via AXA. Wilt u de voorwaarden bekijken, klik dan hier.


Calamiteitenfonds

De garantieregeling van het Calamiteitenfonds biedt helaas geen dekking voor het coronavirus. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de website van het Calamiteitenfonds.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 
Was deze vraag nuttig voor u? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor uw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we u nog niet konden helpen. U bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@primaverareizen.nl en we zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag. 

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons in Nederland bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag. 

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons in Nederland bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie