Geldteruggarantie

Corona informatie

  1. Home
  2. Corona
  3. Geld terug garantie

Geldteruggarantie

Geld terug in het geval van code oranje door COVID-19

Kijkt u er al naar uit om uw volgende vakantie te plannen, maar bent u bang dat u uw geld niet terugkrijgt bij een aangepast reisadvies? Heeft u al een voucher en wilt u, bij een annulering door COVID-19, niet nogmaals een voucher ontvangen? Om u een zorgeloze aanloop naar uw vakantie te bezorgen, bieden wij vanaf nu de geldteruggarantie aan voor alle nieuwe boekingen die gemaakt worden vanaf 24 september 2020.

Bij Primavera Reizen garanderen wij, dat als het reisadvies voor uw bestemming binnen twee weken voor vertrek wegens COVID-19 op code oranje staat, u gegarandeerd uw geld terugkrijgt, ook als u betaald heeft met een voucher. Dit geldt voor alle nieuwe vakanties met vertrek tussen 15 december 2020 en 15 mei 2021. Zelfs wanneer de reisbranche wettelijk gezien alternatieven, zoals vouchers, mag aanbieden, krijgt u met de geldteruggarantie uw betaling teruggestort binnen twee weken nadat uw reis is geannuleerd. 

Voorbeelden:

- Op uw vakantiebestemming is zes weken voor vertrek code oranje afgegeven. De geldteruggarantie geldt dan (nog) niet. Dit is wel het geval wanneer de vakantiebestemming twee weken voor vertrek nog steeds op oranje staat.

- Vertrek je op 14 december en er wordt twee weken voor vertrek code oranje afgegeven op uw geboekte vakantiebestemming? Dan geldt de geldteruggarantie niet. Deze is enkel voor vakanties met vertrek vanaf 15 december.

Voorwaarden

- Voor uw geboekte vakantie, met vertrek binnen twee weken, is code oranje van toepassing. Zodra dit voor jouw boeking geldt, ontvangt u van ons hierover een e-mail.

- Primavera Reizen volgt het reisadvies van Nederland Wereldwijd. Indien het niet mogelijk is om naar uw bestemming te vertrekken, zal u een volledige terugbetaling kunnen aanvragen binnen twee weken voor uw vertrekdatum.

- Geldig voor nieuwe vakanties geboekt vanaf 24 september 2020 met een vertrekdatum tussen 15 december 2020 en 15 mei 2021. 

- De hoofdboeker zal de terugbetaling kunnen aanvragen via Mijn Primavera vanaf twee weken voor de oorspronkelijke vertrekdatum.

- Primavera Reizen zal het volledig betaalde bedrag terugstorten binnen twee weken na het ontvangen van de bankgegevens van de hoofdboeker.

- Voor last-minuteboekingen (vertrek binnen 6 weken), die op het moment van boeken code oranje hebben, geldt de geldteruggarantie niet. In dit geval kunt u nog steeds kosteloos omboeken of ontvangt u het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie.

Hoe werkt het?

1. Als er code oranje of negatief reisadvies wordt afgekondigd voor uw vakantiebestemming en u vertrekt binnen twee weken op vakantie, dan ontvangt u van ons een e-mail.

2. Ga naar 'Mijn Primavera' en selecteer de vakantie waarvoor negatief reisadvies geldt en waarvan het vertrek binnen twee weken is. Klik op de button 'annuleren' om een volledige terugbetaling te ontvangen.

3. Volg de stappen in het Mijn Primavera account en bevestig uw bankgegevens.

4. Uw geld wordt binnen twee weken (na ontvangst van uw bankgegevens) teruggestort.

Let op: het is niet mogelijk om een terugbetaling aan te vragen eerder dan twee weken voor uw vertrek. Als het reisadvies verandert zestien dagen voor vertrek, moet u wachten tot veertien dagen voor vertrek voor u de terugbetaling kunt aanvragen.

Waarom vanaf nu de geldteruggarantie?

De voucher was en is een belangrijke en noodzakelijke oplossing tijdens deze wereldwijde pandemie. Door te luisteren naar de wensen van onze klanten kunnen we voor vakanties met vertrek vanaf 15 december de geldteruggarantie aanbieden, mede dankzij een goede samenwerking met onze partners.