Bij Primavera kunt u meteen een reis- en annuleringsverzekering afsluiten bij het boeken van uw reis. Dat geeft zekerheid en beschermt u tegen onverwachtse kosten. Primavera heeft AXA met zorg geselecteerd als verzekeringspartner en is ervan overtuigd dat zij u de best mogelijke dekkingen bieden.
Bent u benieuwd of uw reissom gedekt is bij annulering door COVID-19? Of u de reis kunt afbreken omdat u moet beginnen bij uw nieuwe baan? Of hoeveel u kunt claimen bij verloren bagage?
Navigeer voor alle veel gestelde vragen dan direct naar:
Indien u niet via Primavera verzekerd bent en meer wilt weten over de voorwaarden, neem dan contact op met uw eigen verzekeraar.
Als u schade heeft, dan kunt u direct een schadeclaim indienen bij AXA via het online schadeformulier. Rechtsbovenin kunt u de taal aanpassen naar Nederlands. Houd bij het melden van uw schade de nota’s, garantiebewijzen, verklaringen en andere bewijzen bij de hand. Hoe vollediger u uw schade omschrijft en bewijzen toevoegt, hoe sneller AXA uw schade kan afhandelen.
De premie is een vast bedrag per persoon per dag.
Wordt COVID-19 gezien als pandemie of als ziekte?
COVID-19 wordt door AXA gezien als een ernstige ziekte, wat kan leiden tot overlijden. Hierdoor bent u met een verzekering van AXA gedekt voor onvoorziene kosten.
Wordt hulpverlening en medische zorg als gevolg van COVID-19 vergoed?
Met een Primavera reisverzekering wordt hulpverlening en medische zorg (ook als gevolg van COVID-19) in het buitenland vergoed in aanvulling op uw zorgverzekering.
Wordt een langer verblijf door COVID-19 vergoed?
Met een Primavera reisverzekering zijn bijkomende kosten gedekt als u of één van uw medereizigers tijdens de vakantie ernstig ziek is geworden en u hierdoor langer op uw vakantiebestemming moet blijven. Dit geldt ook voor ernstige ziekte als gevolg van COVID-19.
Let op: dit is niet van toepassing bij enkel een quarantaine verplichting (bijvoorbeeld door het wijzigen van het reisadvies)
Worden extra reiskosten vergoed als een niet meereizend familielid overlijdt of ernstig ziek wordt door COVID-19?
Met een Primavera reisverzekering bent u verzekerd voor onvoorziene en noodzakelijke extra reis kosten die gemaakt moeten worden door overlijden of ernstige ziekte (hier valt COVID-19 ook onder) van een niet meereizende persoon die een direct familielid (1e of 2e graad) is.
Blijft de dekking geldig als de kleurcode op mijn vakantiebestemming verandert?
Wanneer de kleurcode van uw vakantiebestemming verandert terwijl u daar bent, blijft de dekking gewoon geldig. AXA biedt dekking voor medische kosten tot maximaal 4 miljoen euro per persoon als een klant naar een oranje land reist en tijdens de reis COVID oploopt.
Moet mijn zorgverzekering ook geldig zijn op mijn vakantiebestemming?
Ja, uw zorgverzekering moet ook geldig zijn in het land waar u op vakantie bent.
Ben ik verzekerd voor COVID-19 gerelateerde kosten als ik reis naar oranje gebied?
Ja, met een Sunweb-reisverzekering biedt AXA dekking voor COVID-19 gerelateerde kosten tot maximaal 4 miljoen euro per persoon.
Met een Primavera reisverzekering zijn bijkomende kosten gedekt als jij of één van jouw medereizigers tijdens de vakantie ernstig ziek is geworden en je hierdoor langer op jouw vakantiebestemming moet blijven.
Vergoeding annulering bij geldige reden: |
|
|
Vergoeding ongebruikte reisdagen ziekenhuisopname in buitenland (minimaal één overnachting) | |
|
Eerdere terugkeer om redenen genoemd in de voorwaarden | |
|
Vergoeding bij annulering om redenen die u zelf bepaalt (raadpleeg de voorwaarden voor de uitzonderingen) | |
|
Eerdere terugkeer om aanvullende redenen (raadpleeg de voorwaarden voor de aanvullende redenen) | |
|
De premie is een percentage van de gehele reissom plus verzekeringsbelastingen en poliskosten.
Meer informatie over de dekkingen? De algemene verzekeringsvoorwaarden voor deze kortlopende annuleringsverzekering kunt u hier vinden. Wilt u de verzekeringskaart zien? Kijk dan hier.
Belangrijk: Dit zijn de polisvoorwaarden van AXA. Primavera heeft AXA met zorg geselecteerd als verzekeringspartner en is ervan overtuigd dat zij u de best mogelijke dekkingen bieden. Indien u niet via Primavera verzekerd bent en meer wilt weten over de voorwaarden, neem dan contact op met uw eigen verzekeraar.
Wanneer kan ik annuleren vanwege COVID-19?
Als iemand (van het reisgezelschap of 1e/2e graad familie) ziek of overleden is door het COVID-19 virus en er daardoor niet gereisd kan worden. Iemand die positief getest is op COVID-19 wordt beschouwd als ziek, ook al heeft deze persoon niet direct klachten.
Ben ik verzekerd als ik of mijn medereiziger vlak voor vertrek positief test op COVID-19?
Ja, als u of uw medereiziger(s) vlak voor vertrek positief test op COVID-19 kunt u de reis annuleren en de kosten claimen bij AXA.
Ben ik verzekerd als maatregelen veranderen en ik daardoor niet aan de eisen van mijn vakantieland voldoe?
Met een ALL-RISK verzekering ben je voor 75% van de kosten gedekt als na het boeken van jouw vakantie de maatregelen veranderen en je daardoor niet aan de eisen van jouw vakantie land voldoet.
Ben ik verzekerd bij verplichte quarantaine, vlak voor vertrek, zonder zelf besmet te zijn met COVID-19?
Met een Primavera ALL-RISK annuleringsverzekering bent u verzekerd als u of een van uw medereizigers voor vertrek in quarantaine moet, zonder zelf besmet te zijn met het COVID-19 virus.
Let op! dit is alleen gedekt onder de ALL-RISK annuleringsverzekering en met een eigen risico van 25%.
Kan ik mijn reis annuleren als ik, mijn medereiziger(s) of iemand thuis ernstig ziek of overleden is door o.a. het COVID-19 virus?
Met een Primavera annuleringsverzekering kunt u uw reis annuleren of afbreken als u, een van uw medereizigers of een familielid van 1e of 2e graad ernstig ziek of overleden is door o.a. het COVID-19 virus. De annulering/afbreek kosten kunnen vervolgens worden geclaimd bij AXA.
Ben ik verzekerd bij overlijden van een familielid van 3e graad door COVID-19?
Met een Primavera annuleringsverzekering is het annuleren of afbreken van de reis gedekt indien een familielid van 3e graad overlijdt door o.a. COVID-19. De kosten kunnen geclaimd worden bij AXA.
Kan ik mijn reis annuleren als iemand buiten mijn familie om ernstig ziek of overleden is door o.a. het COVID-19 virus?
Met een ALL-RISK verzekering heeft u recht op 75% van de kosten.
25% van de kosten zijn voor eigen rekening.