Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Hoe en wanneer kan ik mij aanmelden voor de PCR-test?
Primavera werkt samen met HealthCheckCenter (HCC) voor de vereiste PCR- of antigeen(snel)testen. Wij adviseren u niet eerder dan 1 week voor vertrek uw afspraak te maken bij HCC, omdat de maatregelen en restricties op dit moment snel op elkaar volgen. Uw afspraak tegen gereduceerd tarief maakt u gemakkelijk en snel via de volgende link.
De boekingscode waar door HCC om wordt gevraagd is gelijk aan uw boekingsnummer.



Wanneer krijg ik de reisbescheiden toegestuurd?
De hoofdboeker ontvangt uiterlijk 1 week voor vertrek de reisbescheiden per mail of per post. 
Tijdens mijn vakantie wijzigt het reisadvies, wat nu?
Wanneer tijdens uw vakantie het reisadvies van een geel naar een oranje reisadvies wijzigt kunt u uw vakantie zonder problemen voortzetten. Wij zullen u uiteraard wel informeren wanneer de situatie op bestemming dermate is gewijzigd dat een leuke en veilige vakantie niet meer mogelijk is. Wilt u toch liever terug naar huis wanneer het reisadvies wijzigt naar code oranje? Dan kijken wij graag op welke terugvlucht in ons aanbod wij beschikbaarheid hebben. De niet genoten reisdagen krijgt u in dit geval niet vergoed.

Wanneer het reisadvies tijdens uw verblijf naar een negatief reisadvies wijzigt, dan nemen wij contact met u op en zorgen wij voor een veilige terugreis naar huis.

Wat zijn de kosten voor een PCR-test?
In samenwerking met HealthCheckCenter bieden wij een PCR-test aan tegen de speciale prijs van 39,50,- euro per persoon (ter waarde van 95,- euro).

U kunt gemakkelijk en snel uw test direct boeken tegen het gereduceerde tarief via de website van HCC in samenwerking met Primavera: https://covidtest.primaverareizen.nl/. Wij adviseren u de test niet eerder te boeken dan 1 week voor vertrek, aangezien de wijzigingen omtrent maatregelen en restricties momenteel snel op elkaar volgen.


Welke verplichte formulieren gelden er voor reizen naar Spanje?
LET OP: Het is verplicht om het formulier in te vullen. Doe je dit niet, dan word je op de vlucht geweigerd.

Belangrijkste punten:
• Voor aankomst invullen
• Vanaf 48 uur voor vertrek ondertekenen
• Advies individueel formulier invullen
• Stoelnummer moet ingevuld worden. Tip! Heeft u nog geen stoelnummer en checkt u pas op de luchthaven in? Bij het stoelnummer kunt u ook een fictief nummer invullen.
• Wijzigen formulier deels mogelijk na ondertekenen (adres en stoelnummer)
• U reist op basis van QR-code (uitprinten of app)

Het is verplicht om voor aankomst in Spanje het FCS formulier in te vullen. Het formulier kan eerder worden ingevuld, maar pas in de laatste 2 dagen voor vertrek ondertekend worden door de reiziger. Houdt u er rekening mee dat er om een stoelnummer wordt gevraagd, die pas kan worden ingevuld na het online inchecken. Na registratie ontvangt u een QR-code.

Advies: wij adviseren u het formulier 48 uur voor vertrek in te vullen als u van te voren tegen betaling stoelen heeft gereserveerd, of zodra u online bent ingecheckt. Zo kunt u het formulier in een keer afronden.
  
Elk formulier is persoonlijk en niet overdraagbaar. In het geval dat de passagier een minderjarige of een afhankelijke / gehandicapte persoon is, dan kan het formulier worden ingevuld door hun tutor, die verantwoordelijk is voor de juistheid van de verstrekte informatie.

Hoe vult u het formulier in?
Gaat u naar de website van de Spaanse overheid en kiest u voor ''individual FCS form'' of voor ''Family/group GCS form''. De eerste stap is de aanmelding door uw persoonsgegevens in te vullen. 

Passenger data
- Vul uw achternaam in (conform paspoort)
- Vul uw voornaam in (conform paspoort)
- Vul uw paspoortnummer of identiteitskaartnummer in van het document waarmee u gaat reizen
- Vul uw vluchtnummer in. Let op: u vult eerst de airline code in en daarna de cijfers van uw vluchtnummer. Uw vluchtnummer kunt u terugvinden in de reisbescheiden. Voorbeeld: HV6109
- Vul uw datum van aankomst in
- Vul uw e-mailadres in
- Herhaal uw e-mailadres
- Vinkt u alleen de checkbox aan als Spanje niet uw eindbestemming is
- VInkt u alleen de checkbox aan als u het formulier invult voor een minderjarige of een afhankelijke persoon
- Onderaan de voorwaarden vinkt u de hCaptcha aan om te bevestigen dat u geen computer bent
- Vinkt u aan dat u akkoord bent met de voorwaarden
- Klik op SEND

In de pop-up klikt u op continue. U zult een mail ontvangen vanuit spaintravelhealth-no-reply@spth.gob.es. Hierin staat een link om direct het formulier te openen danwel een security code waarmee u via https://www.spth.gob.es/ kunt inloggen onder ''Continue with previously created FCS form''. Logt u daar in met de Form identifier uit de mail, uw documentnummer en de security code. 


STEP 1: Personal Information
- Vul uw achternaam in (conform paspoort)
- Vul uw voornaam in (conform paspoort)
- Vink uw geslacht aan
- Uw documentnummer is al ingevuld en is niet te wijzigen
- Vul uw telefoonnummer in (prefix = NL +31). Eventueel is er ruimte voor een tweede nummer.
- Uw mailadres is al ingevuld en is niet te wijzigen
- Vul uw geboortedatum in
- Vul uw straatnummer en huisnummer in
- Vul uw land in (Netherlands)
- Vul uw provincie in
- Vul uw stad in
- Vul uw postcode in

Klik op Save and continue

STEP 2: Flight information
- Vult u de luchtvaartmaatschappij van uw heenvlucht in
- Uw vluchtnummer is al ingevuld, deze kunt u niet meer wijzigen
- Vul uw stoelnummer in. Deze krijgt u zodra u online heeft ingecheckt. Tip! Heeft u nog geen stoelnummer en checkt u pas op de luchthaven in? Bij het stoelnummer kunt u ook een fictief nummer invullen. Voorbeed: 12A (gebruik altijd een hoofdletter)
- Uw aankomstdatum is al ingevuld, deze kunt u niet meer wijzigen
- Vult u de adresgegevens in van uw verblijf in Spanje: bij 'region' vult u de provincie in. Bij 'city' vult u de gemeente in. Tip! Weet u de gemeente niet? Google uw plaatsnaam en zet daar gemeente achter. Voorbeeld: "Fuengirola gemeente".
- Vink aan wanneer dit adres het enige adres is waar u zult verblijven tijdens uw vakantie

TIP: De adresgegevens van uw vakantiebestemming vindt u op de accommodatiepagina op onze website of op de accommodatievoucher die u uiterlijk 7 dagen voor vertrek per mail krijgt toegestuurd.

Klik op Save and continue

STEP 3: Travel History
- Vul het land in waarvandaan u vliegt (Netherlands of Belgium)
- Vul de provincie in waarvandaan u vertrekt
- Wanneer u in de afgelopen 14 dagen voorafgaand aan uw reis in andere landen bent geweest, vult u die landen in hier in
- Vink Tourism aan

Klik op Save and continue

STEP 4: Health Questionnaire
- Vink aan of u de afgelopen 14 dagen in contact bent geweest met iemand die positief is getest op COVID-19 (yes or no)
- Selecteer welk type coronabewijs u heeft. Reist u op basis van het EU digitale corona paspoort? Dan kiest u voor EU COVID Digital Certificate. Ze vragen u dan het digitale bewijs te uploaden in dit formulier. Dit doet u door op https://coronacheck.nl/nl/print/ uw papieren bewijs op te vragen. Volg de stappen en sla uw coronabewijs op als pdf en voeg deze toe aan het formulier. Reist u niet op basis van de DCC? Kiest u dan voor other certificate en vink aan of u reist op basis van vaccinatiebewijs, negatieve testuitslag of herstelbewijs. Zodra u een van de opties aanvinkt zult u de gegevens van dit bewijs moeten invullen.
TIP: lukt het uploaden van uw EU COVID Digital Certificate niet? Kiest u dan voor other certificate en kies voor vaccinatiebewijs. U vult dan de gegevens in van uw vaccinatiebewijs in plaats van dat u hem uploadt.
- Klik op 'validate certificate'
- In de pop-up klikt u op ''yes'' wanneer u zeker weet dat de toegevoegde info juist is

STEP 5: Affidavit
- Vink de checkbox aan. Hiermee bevestigt u dat u in quarantaine gaat wanneer u in de eerste 14 dagen na binnenkomst in Spanje syptomen krijgt van het coronavirus en u contact opneemt met de autoriteiten. 

Klik op end process

U krijgt de bevestiging dat u het formulier heeft ingevuld. 

Formulier ondertekenen
Het is belangrijk dat u het formulier niet alleen invult, maar ook (digitaal) ondertekend. U kunt uw formulier onderteken op de website spth.gob.es of in de mobiele app. Dit is mogelijk vanaf 48 uur voor vertrek. Hiermee krijgt u de Health QR Code die je (op papier of mobiel) moet laten zien bij de health control van de luchthaven om u reis te kunnen voortzetten. Als u het formulier ondertekent vanuit de app, verschijnt het in het gedeelte 'Mijn reizen' en ontvangt u een e-mail die u kunt afdrukken.

Het invullen van dit formulier is verplicht. Als u het formulier niet heeft ingevuld, kan u de toegang tot Spanje worden geweigerd.

Voor algemene richtlijnen per bestemming, klik hier.

Wijzigen
Na ondertekenen kunt u de volgende data nog wijzigen: stoelnummer, adres en adres van uw vakantiebestemming. Na een wijziging ontvangt u een nieuwe QR-code.

Problemen bij het invullen
Als u problemen ondervindt bij het invullen van het formulier, stuurt u dan een e-mail naar spth@sanidad.gob.es met een screenshot van het probleem. Geef in het e-mailonderwerp ook aan of u de website of de mobiele applicatie gebruikt. U kunt ook bellen naar de Helpdesk via +34 910 50 30 50. 


Coronavirus & Mijn Boeking

Acties

Mijn Primavera

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Primavera Reizen

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

De wachttijd is mogelijk langer dan u van ons gewend bent.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

De wachttijd is mogelijk langer dan u van ons gewend bent.
E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie