Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Informatie m.b.t. de corona-vouchers voor geannuleerde vakanties

Algemene voorwaarden + inleveren voucher
Indien uw vakantie is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvangt u een corona-voucher om een nieuwe vakantie te boeken bij ons.
Alle informatie over de vouchers en mogelijkheid voor het inwisselen van uw vouchers vindt u hier:
- Voorwaarden Primavera Reizen SGR corona-voucher

Kan ik mijn voucher delen met medereizigers?
Het is mogelijk dat de hoofdboeker de SGR Corona vouchercode kan delen met een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De reizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. Let op: U dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken. De hoofdboeker dient zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.

Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik de voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?
Ja, u kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Primavera Reizen/Sunweb Group betalen met uw voucher. Dit regelt u gemakkelijk in uw Mijn Primavera Account. Kies uw boeking en klik op betalen en kies voor Corona-voucher.

Ik kan/wil geen gebruik maken van de corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?
We hebben u een coronavoucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat u aan ons hebt betaald voor uw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR, het garantiefonds SGR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met uw voucher kunt u tot 1 jaar na uitgifte een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites  (waaronder: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen en Eliza Was Here).

De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement; het SGR betaalt in dat geval uw geld aan u terug. Door de voucher te accepteren heeft u dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geeft u de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.

Als u geen gebruik kan of wil maken van het voucher, kunt u kiezen uit twee opties. Deze opties zijn in lijn met de voorwaarden die de ACM heeft gesteld:

1. Verzoek tot uitkering van geld, 6 maanden na uitgiftedatum van het voucher
U dient zes maanden na uitgiftedatum van het voucher  een verzoek tot terugbetaling in. De terugbetaling wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na uitgifte van de voucher terugbetaald.
!Uw betaling is gedurende deze tijd gedekt door het SGR!
Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na ontvangst bij Primavera worden ingediend per e-mail via info@primaverareizen.nl. Eerder ingediende aanvragen worden niet in behandeling genomen.

2. Directe weigering van het voucher
U kunt de voucher weigeren. Deze aanvraag moet per e-mail gedaan worden, zodat wij het SGR hierover kunnen informeren.
!Uw betaling is vanaf dat moment niet meer gedekt door het SGR!
Het terugbetalen van het geld zal langer duren dan u van ons gewend bent. Het is nu nog niet bekend wanneer we dit kunnen doen, dat hangt onder andere af van wanneer er weer vakanties kunnen plaatsvinden. Voorlopig verwachten we uiterlijk binnen 12 maanden na uw officiële weigering terug te betalen. Mocht u via de rechter willen afdwingen om het terugbetalen te versnellen, dan zullen we ons daar tegen verdedigen.







Informatie m.b.t. geannuleerde vakanties naar Portugal en Madeira t/m 1 februari 2021

Informatie m.b.t alle geannuleerde vakanties naar Portugal t/m 1 februari 2021
Het reisadvies voor Portugal is door het Ministerie van Buitenlandse Zaken op 3 november aangepast naar code oranje. Om deze reden annuleren wij alle vakanties naar Portugal en Madeira met vertrek t/m 1 februari 2021.

Voor alle vakanties met vertrek daarna blijft alles voorlopig ongewijzigd. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen. Wij kijken hierbij steeds 2 weken vooruit om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de actuele situatie.


Communicatie en gevolgen voor uw vakantie
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via e-mail dat we hun vakantie annuleren of omboeken maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Als u alleen een aanbetaling heeft gedaan op het moment dat u van ons bericht ontvangt dat wij uw vakantie annuleren, hoeft u geen restant betaling meer te voldoen.

Hoe krijgt u informatie met betrekking tot uw vakantie als gevolg van deze maatregelen
In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind u hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Primavera Reizen. Graag vragen wij hierin om uw begrip en medewerking.

• Wij contacteren u! U mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken u dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

• Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in deze FAQ’s.

• Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden u aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.












Kan ik nog langskomen voor baliebezoek?

Momenteel is helaas, vanwege het Coronavirus, tijdelijk geen baliebezoek mogelijk.

Onze excuses voor het ongemak. Wij vertrouwen op uw begrip.


Mijn vakantie is al door jullie geannuleerd, kan ik nu alsnog op vakantie?
Dat is helaas niet mogelijk.

Wij hebben in samenwerking met onze accommodaties, luchtvaartmaatschappijen en in overleg met de overheden deze beslissing op een eerder moment genomen. Wij kunnen dit helaas niet ongedaan maken. Uiteraard geeft dit kabinetsbesluit u wel volop de gelegenheid om uw voucher in te zetten voor een vakantie deze zomer.



Moet ik mijn betaling voldoen, als er nog geen duidelijkheid is over mijn vakantie?

Vanwege deze uitzonderlijke situatie mag de restantbetaling van uw vakantie tijdelijk tot twee weken voor vertrek gebeuren, in plaats van zes weken. We gaan ervan uit dat er uiterlijk twee weken voor uw vertrek duidelijkheid is over uw vakantie. Als deze geannuleerd wordt is het niet nodig om de restantbetaling te voldoen. Als de vakantie wel doorgaat uiteraard wel. Is er tot twee weken voor vertrek nog geen duidelijkheid of uw vakantie door kan gaan, dan hoeft u niet te betalen tot er duidelijkheid over is.

We kunnen u verzekeren dat u uw geld (ook wanneer het alleen de aanbetaling betreft) in geen enkel geval kwijt zult zijn. Wanneer uw vakantie alsnog geannuleerd wordt, krijgt u een corona-voucher voor het door jouw betaalde bedrag op het moment van annuleren. In dat geval nemen wij contact op met de hoofdboeker van de reis.






Accommodatie

Mijn Primavera

Acties

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Primavera Reizen

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag. 

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Telefoon

U kunt ons in Nederland bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag. 

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Telefoon

U kunt ons in Nederland bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie