FAQ & Contact

Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Hoeveel bagage mag ik meenemen als ik met Transavia vlieg?

Bagage aan boord
Transavia gaat het bagagebeleid aan boord wijzigen. De hoeveelheid bagage die u mag meenemen aan boord van uw vlucht hangt af van het soort vlucht dat u heeft geboekt (flexibel of niet-flexibel) en de boekdatum van uw vakantie. Hieronder vindt u meer informatie over de regels:

Flexibele vluchten met een vertrekdatum t/m 3 november 2024 en niet-flexibele vluchten geboekt t/m 2 april 2024:

  • Éen stuk handbagage van maximaal 40x30x20 cm (zoals een kleine rugtas of laptoptas) en één stuk cabinebagage van maximaal 55x35x25cm (zoals een rugzak of trolley) van samen maximaal 10 kg per persoon. 
  • Uw handbagage moet onder de stoel voor u passen. 
  • Wilt u uw cabinebagage gegarandeerd meenemen aan boord? Dan kunt u tegen betaling een plek in de cabine reserveren via Mijn Transavia. Houd er rekening mee dat er beperkte ruimte is aan boord. Als uw cabinebagage niet mee kan aan boord, wordt het gratis vervoerd in het ruim.

Flexibele vluchten met vertrek vanaf 4 november 2024 (ongeacht de boekdatum van jouw vakantie) en niet-flexibele vluchten geboekt vanaf 3 april 2024:

  • Éen stuk handbagage van maximaal 40x30x20cm, zoals een kleine rugtas of laptoptas. Dit moet onder de stoel voor u passen.
  • Cabinebagage is niet inbegrepen. Dit kunt u bijboeken tegen betaling via Mijn Transavia.

Ruimbagage

Flexibele vlucht
Reizigers vanaf 2 jaar

 

Niet-flexibele vlucht
Reizigers vanaf 2 jaar

 


0 kg ruimbagage inbegrepen

ruimbagage inbegrepen


20 kg ruimbagage inbegrepen p.p.


Wijzigen/bijboeken via Mijn Primavera

Tarieven:
15 kg = 26,- euro
20 kg = 28,- euro
25 kg = 33,- euro
30 kg = 52,- euro

Wijzigen/bijboeken via Transavia. Log in met jouw PNR-nummer.

 

Wat is het verschil tussen flexibele en niet-flexibele vluchten?
Het verschil tussen flexibele en niet-flexibele vluchten is de manier waarop deze ingekocht worden. Hierdoor gelden er afwijkende voorwaarden. In de boekingsstappen kunt u zien of de vlucht een flexibele of niet-flexibele vlucht is.

Wanneer u uw vakantie geboekt heeft kunt u in uw Mijn Primavera account terugzien welk type vlucht u heeft geboekt.


Niet-flexibele vlucht

Flexibele vlucht

Handbagage

Inclusief*

Inclusief*

Ruimbagage

Inclusief*

Exclusief (bij te boeken in boekingsstappen of Mijn Primavera)

Aanbetaling

Kosten voor de vluchten, reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen

Reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen.


Naamswijziging

Mogelijk tegen kosten

Kosteloos tot 1 week voor vertrek

Wijziging van de vlucht

Mogelijk tegen hoge wijzigingskosten 

Kosteloos tot 6 weken voor vertrek

Bedenktijd

Geen, direct definitief na boeken

3 dagen, mits u voldoet aan de voorwaarden

Aantal personen

Met meer dan 9 personen dienen er twee losse boekingen gemaakt te worden

Alle reizigers kunnen geboekt worden op 1 boeking

 
Omruilgarantie

 
Omboeken is altijd tegen 100% kosten van de vlucht. Indien u de premium omruilgarantie heeft bijgeboekt kunt u kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek

 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien u de premium omruilgarantie heeft bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek

*Hoeveel bagage inclusief is, is afhankelijk van de airline. Klikt u hier voor meer informatie.



Wat is het telefoonnummer van Primavera?
Primavera is te bereiken op het volgende telefoonnummer: 0031 (0)10 24 52 555.

Waar vind ik het PNR-nummer?
Wanneer u niet-flexibele vluchten heeft geboekt, heeft u uw PNR-nummer nodig om stoelen te reserveren of online in te checken bij de airline (indien mogelijk). Het PNR-nummer vindt u op de factuur achter de geboortedata van de reizigers en op de tickets die u ongeveer een week voor vertrek ontvangt.

Voorbeeld factuur:


Voorbeeld ticket:

Hoe kan ik 1 of meerdere personen van mijn vakantie annuleren?
De hoofdboeker kan een deel van de vakantie annuleren via het Mijn Primavera account. 

Bij annuleringen hanteert Primavera de algemene Primavera voorwaarden. Annuleringen dienen binnen 3 dagen na de gebeurtenis waardoor de reis (geheel of gedeeltelijk) wordt geannuleerd te worden gemeld. Houdt u er rekening mee dat een annulering van een vakantie nooit kosteloos verloopt. Alleen indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten én bij geldige reden, heeft u recht op (gedeeltelijke) teruggave van de annuleringskosten.

De hoofdboeker is de enige die een annulering kan doorvoeren. Een medereiziger is niet hoofdelijk aansprakelijk en kan daarom geen annulering doorgeven. Voor specifieke annuleringsvoorwaarden verwijzen wij u tevens naar de algemene Primavera voorwaarden.

 

Vaak wordt bij een deelannulering de totale reissom voor de overgebleven reizigers hoger. Dit is omdat u met minder personen in de kamer verblijft. Dit worden meerkosten genoemd. Door meerkosten kan het voorkomen dat de totale reissom hoger wordt. Volgens de ANVR-Voorwaarden mag dit niet. Wordt de totale reissom hoger, dan verwerken wij een korting in uw boeking zodat de totale reissom hetzelfde blijft. Houdt u er rekening mee dat de kosten per persoon wel hoger worden en dat deze kosten voor eigen rekening zijn.

Let op: Heeft u niet-flexibele vluchten geboekt? Dan gelden er afwijkende annuleringsvoorwaarden. Wanneer u de vakantie annuleert dan betaalt u 100% kosten voor de vlucht en voor de rest van de vakantie het percentage volgens de Primavera voorwaarden

Actueel

Acties

Mijn Primavera

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Primavera Reizen

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Bel of WhatsApp ons

U kunt ons bellen of een WhatsApp bericht sturen op het volgende nummer: +31(0)102452555 (lokaal tarief).

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Geen antwoord gevonden op uw vraag? Stuur dan een e-mail via ons contactformulier.

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Laat u inspireren en kom alvast in de vakantiestemming met onze nieuwste zomer brochure. 

U kunt onze brochure hier kosteloos aanvragen.

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Bel of WhatsApp ons

U kunt ons bellen of een WhatsApp bericht sturen op het volgende nummer: +31(0)102452555 (lokaal tarief).

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Geen antwoord gevonden op uw vraag? Stuur dan een e-mail via ons contactformulier.

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Laat u inspireren en kom alvast in de vakantiestemming met onze nieuwste zomer brochure. 

U kunt onze brochure hier kosteloos aanvragen.