Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Welke vakanties gaan door en welke worden er geannuleerd?

Hieronder ziet u per bestemming of de vakanties door kunnen gaan of niet en tot welke datum wij inmiddels onze reizigers hebben geïnformeerd. Heeft u een vakantie geboekt naar een groen, geel of oranje gebied binnen de Europese Unie? In dat geval staat uw vakantiebestemming onder ''vakantie kan doorgaan''. Houd er rekening mee dat u bij terugkomst moet beschikken over een coronabewijs of een negatieve uitslag van een anitgeen(snel)test of PCR-test die u afneemt op bestemming. In het geval van de antigeen(snel)test zal Primavera deze faciliteren en vergoeden op bestemming. Check aanvullend goed uw verzekering wat betreft de dekking voor reizen naar code geel of oranje gebieden.

Let op! Vertrekt u vanaf een luchthaven in België dan kan het zijn dat u ook geïnformeerd bent over een bestemming die niet hieronder staat. Dit heeft er dan mee te maken dat het niet toegestaan is om vanuit België naar die bestemming af te reizen. Daarnaast is onderstaand overzicht gebaseerd op reizen vanuit Nederland/voor inwoners van Nederland. Bent u woonachtig in België en vertrekt u vanuit België dan gelden mogelijk andere reisadviezen. 


Vakantie kan doorgaan*

Vakantie kan helaas niet doorgaan

Geïnformeerd tot en met vertrekdatum: 21 december 2021 (tenzij hieronder anders vermeld)

Portugal

x



Spanje

x






*Houd er rekening mee dat wij ook altijd nog controleren of jouw vluchten nog steeds worden uitgevoerd of dat uw accommodatie open is bijvoorbeeld. Het kan dus zijn dat u alsnog bericht van ons krijgt dat uw vakantie helaas niet door kan gaan. 



Hoe en wanneer kan ik mij aanmelden voor de PCR-test?
Primavera werkt samen met HealthCheckCenter (HCC) voor de vereiste PCR- of antigeen(snel)testen. Wij adviseren u niet eerder dan 1 week voor vertrek uw afspraak te maken bij HCC, omdat de maatregelen en restricties op dit moment snel op elkaar volgen. Uw afspraak tegen gereduceerd tarief maakt u gemakkelijk en snel via de volgende link.
De vouchercode waar door HCC om wordt gevraagd is gelijk aan uw boekingsnummer.


Wat is het telefoonnummer van Primavera?
Primavera is te bereiken op het volgende telefoonnummer: 0031 (0)10 24 52 555.

Wat als Nederland code rood wordt?
Op het moment dat Nederland op basis van de cijfers van het ECDC (European Centre for Disease Prevention and Control) als code rood wordt aangeduid, is het mogelijk dat uw vakantiebestemming zijn maatregelen gaat aanpassen voor Nederlanders. Wanneer Nederland code rood wordt, zullen wij af moeten wachten wat de (mogelijke) aangepaste maatregelen voor uw vakantiebestemming zullen zijn. Eerder kunnen wij nog geen uitsluitsel geven over uw vakantie. Gelden er quarantaineregels bij aankomst? In deze FAQ vindt u meer informatie over hoe wij omgaan met quarantaineverplichtingen.

Wilt u toch eerder uw vakantie al omboeken? Kijkt u dan of doormiddel van de omruilgarantie uw vakantie al kunt wijzigen via Mijn Primavera. Wilt uw vakantie annuleren? Dan is dat alleen mogelijk tegen annuleringskosten.

Wanneer de maatregelen van uw vakantiebestemming zo wijzigen dat wij de vakantie niet door willen laten gaan, nemen wij per mail contact met u op en krijgt u van ons de mogelijkheid om kosteloos te annuleren of om de vakantie om te boeken.



Ik ben al gevaccineerd, moet ik alsnog een PCR-test laten afnemen?
Nee, in principe is uw vaccinatiebewijs voldoende. Check wel goed of uw bestemming het vaccinatiebewijs erkend om het land binnen te gaan en welke eisen zij hieraan stellen:

Bestemming

Vaccinatiebewijs voldoende? (geen PCR-test nodig)

Alternatieven voor vaccinatiebewijs

Portugal

Vanaf 12 jaar en ouder

Vaste land: nee
- Het is verplicht om een negatieve PCR- of antigeentest uitslag te tonen
- Verplicht aantonen via het gezondheidscertificaat/Digitaal Corona Certificaat (DCC)

Madeira: ja
- Bewijs dat u volledig bent gevaccineerd
- Laatste vaccinatie minimaal 14 dagen voor aankomst toegediend.
- Alleen voor Madeira is de DCC nog niet verplicht en is een papieren vaccinatiebewijs ook voldoende.

Alternatief:
1. Bewijs van herstel (alleen voor Madeira)
2. PCR-test 

Klikt u hier voor de checklist met voorwaarden

Spanje

Vanaf 12 jaar en ouder

Ja:
- Laatste vaccinatie minimaal 14 dagen voor aankomst toegediend.

- Reist u niet met het digitale coronabewijs, maar met de papieren versie? Dan moet dit papieren document in het Spaans, Engels, Frans of Duits zijn opgesteld. Een officiële vertaling is noodzakelijk (Engelse download van RIVM wordt niet toegestaan). Dit bewijs bevat naam, data vaccinaties, type vaccin, LOT nummer, land van vaccinatie, contact details van vaccinatie organisatie.

Alternatief:
1. PCR-test
2. Antigeentest
3. Bewijs van herstel

Klikt u hier voor de checklist met voorwaarden







Coronavirus & Mijn Boeking

Actueel

Acties

Mijn Primavera

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Primavera Reizen

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

De wachttijd is mogelijk langer dan u van ons gewend bent.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

De wachttijd is mogelijk langer dan u van ons gewend bent.
E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie