Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Reis-/annuleringsverzekering
Dit hangt af van de dekking van de door uw afgesloten verzekering. Heeft u via ons uw reis- en/of annuleringsverzekering geboekt? Dan hebben wij deze afgesloten bij de Europeesche Verzekeringen.

  • Annuleringsverzekering premium dekking: deze verzekering heeft een allrisk dekking waarmee u een gegronde reden heeft om te annuleren, mits op uw reisbestemming nog geen corona was geconstateerd op het moment dat u de vakantie boekte. Houd er wel rekening mee dat er een eigen risico van 25% van toepassing is en dus maximaal 75% wordt uitgekeerd.
    Let op! Sluit u een annuleringsverzekering af na 27 februari 2020? Dan is het coronavirus helaas geen gegronde reden meer om uw annuleringskosten te claimen bij de Europeesche. Inmiddels is de situatie van dien aard dat het niet meer gaat om een onvoorziene omstandigheid.
  • Annuleringsverzekering gold dekking: deze verzekering omvat helaas geen allrisk dekking en het coronavirus is dan ook geen geldige reden om te annuleren conform de voorwaarden van de verzekering.
  • Reisverzekering: de dekking van een reisverzekering blijft altijd van kracht, tenzij u bewust naar een gebied afreist waar door het Ministerie van Buitenlandse Zaken code rood is afgegeven.

Houd er rekening mee dat het vergoeden van de claim altijd een zaak is van de verzekeringsmaatschappij. Zij beslissen of een claim wordt uitgekeerd. Voor meer informatie vanuit Europeesche Verzekeringen verwijzen we u graag naar hun eigen website.

Calamiteitenfonds
De garantieregeling van het calamiteitenfonds biedt geen dekking met betrekking tot het coronavirus aangezien het hier zeen ziekte betreft. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de website van het Calamiteitenfonds.



Ik moest mijn vakantie vroegtijdig beëindigen i.v.m. het coronavirus, worden de dagen die ik heb gemist vergoed?

Niet genoten reisdagen
Indien u op laste van de autoriteiten en Primavera Reizen uw vakantie hebt moeten beëindigen i.v.m. het coronavirus, zullen wij niet genoten reisdagen in de vorm van een Primavera-voucher vergoeden. Tenzij u hiervoor een beroep wilt doen op uw verzekering. In dat geval kunt u met uw retourticket of ander bewijs dat u eerder bent teruggekeerd terecht bij uw verzekering.
Omdat wij de kosten voor niet genoten reisdagen per boeking individueel moeten berekenen, kost het ons wel even tijd. De berekening van niet genoten reisdagen wordt gemaakt aan de hand van de verblijfskosten. De kosten voor bijvoorbeeld vervoer, bagage, reserveringskosten en dergelijke worden hierin niet meegenomen. Deze voucher valt niet onder de dekking van het SGR. Zodra wij meer informatie hebben over uw boeking, nemen wij uiteraard contact met u op. We vragen hiervoor uw begrip.

Vind hier alvast meer informatie m.b.t. de vouchers.

Vergoeding treinkaartjes
Indien uw oorspronkelijke terugvlucht naar een andere luchthaven zou zijn dan vergoeden wij 2e klas treinkaartjes naar uw huisadres. Bewaart u s.v.p. hiervan de bon: deze kunt u bij thuiskomst opsturen naar info@primaverareizen.nl.
Wij zullen zorgen dat wij u deze kosten zo spoedig mogelijk vergoeden. Vergeet u s.v.p. niet om uw boekingsnummer en naam duidelijk te vermelden. Zonder bon kan er helaas geen restitutie worden verleend.


Informatie m.b.t. geannuleerde vakanties naar Portugal en Madeira t/m 14 december 2020

Informatie m.b.t alle geannuleerde vakanties naar Portugal t/m 14 december 2020
Het reisadvies voor Portugal is door het Ministerie van Buitenlandse Zaken op 3 november aangepast naar code oranje. Om deze reden annuleren wij alle vakanties naar Portugal en Madeira met vertrek t/m 14 december 2020.

Voor alle vakanties met vertrek daarna blijft alles voorlopig ongewijzigd. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen. Wij kijken hierbij steeds 2 weken vooruit om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de actuele situatie.


Communicatie en gevolgen voor uw vakantie
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via e-mail dat we hun vakantie annuleren of omboeken maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Als u alleen een aanbetaling heeft gedaan op het moment dat u van ons bericht ontvangt dat wij uw vakantie annuleren, hoeft u geen restant betaling meer te voldoen.

Hoe krijgt u informatie met betrekking tot uw vakantie als gevolg van deze maatregelen
In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind u hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Primavera Reizen. Graag vragen wij hierin om uw begrip en medewerking.

• Wij contacteren u! U mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken u dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

• Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in deze FAQ’s.

• Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden u aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.









































Is het mogelijk om alleen een accommodatie te boeken?
De vakanties die wij aanbieden zijn allemaal inclusief de vlucht. Op aanvraag is het mogelijk om een accommodatie te boeken zonder vlucht en transfer.
Mijn Primavera pagina aanmaken

Mijn Primavera
Wij hebben een extra service voor u ontwikkeld,
Mijn Primavera Reizen. In Mijn Primavera Reizen kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week allerlei gegevens met betrekking tot uw boeking bekijken. Wilt u extra informatie, bent u benieuwd of uw voorlopige vluchttijden al bekend zijn, wat de status van uw betaling is of wilt u uw geboekte accommodatie nog eens bekijken? In Mijn Primavera Reizen vindt u het allemaal.

Nieuwe boeking
Bij een nieuw gemaakte boeking krijgt u een apart e-mail waarmee u kan inloggen op de mijn Primavera pagina.

In dit account kunt alles zelf regelen. U vindt hier o.a:
• een handig overzicht van uw boeking
• de actuele status van de betaling(en)
• indien van toepassing voorlopige vluchttijden (mits bekend)
• praktische informatie, links en tips over uw verblijf
• de mogelijkheid om uw reis te annuleren





Accommodatie

Mijn Primavera

Acties

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Primavera Reizen

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Telefoon

U kunt ons bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

Ma t/m vr 09.00 tot 17.30 uur (zaterdag en zondag gesloten)

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Neem contact op

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Reisinfo

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen?

Stel uw vraag dan via e-mail of Facebook. Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag 09.00 tot 17.30 uur. 

Brochure

Bestel gratis onze brochure! 

Laat u inspireren en kom alvast in de vakantiestemming! Hier vraagt u gratis ons zomermagazine aan. Liever het magazine online bekijken? Klik dan hier.

Bestel

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Telefoon

U kunt ons bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

Ma t/m vr 09.00 tot 17.30 uur (zaterdag en zondag gesloten)

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Neem contact op

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Reisinfo

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen?

Stel uw vraag dan via e-mail of Facebook. Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag 09.00 tot 17.30 uur. 

Brochure

Bestel gratis onze brochure! 

Laat u inspireren en kom alvast in de vakantiestemming! Hier vraagt u gratis ons zomermagazine aan. Liever het magazine online bekijken? Klik dan hier.

Bestel