Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Welke vakanties gaan door en welke worden er geannuleerd?

Hieronder ziet u per bestemming of de vakanties door kunnen gaan of niet en tot welke datum wij inmiddels onze reizigers hebben geïnformeerd. Heeft u een vakantie geboekt naar een groen, geel of oranje gebied binnen de Europese Unie? In dat geval staat uw vakantiebestemming onder ''vakantie kan doorgaan''. Houd er rekening mee dat u bij terugkomst moet beschikken over een coronabewijs of een negatieve uitslag van een anitgeen(snel)test of PCR-test die u afneemt op bestemming. In het geval van de antigeen(snel)test zal Primavera deze faciliteren en vergoeden op bestemming. Check aanvullend goed uw verzekering wat betreft de dekking voor reizen naar code geel of oranje gebieden.

Let op! Vertrekt u vanaf een luchthaven in België dan kan het zijn dat u ook geïnformeerd bent over een bestemming die niet hieronder staat. Dit heeft er dan mee te maken dat het niet toegestaan is om vanuit België naar die bestemming af te reizen. Daarnaast is onderstaand overzicht gebaseerd op reizen vanuit Nederland/voor inwoners van Nederland. Bent u woonachtig in België en vertrekt u vanuit België dan gelden mogelijk andere reisadviezen. 


Vakantie kan doorgaan*

Vakantie kan helaas niet doorgaan

Geïnformeerd tot en met vertrekdatum: 10 augustus 2021 (tenzij hieronder anders vermeld)

Portugal

x



Spanje

x





*Houd er rekening mee dat wij ook altijd nog controleren of jouw vluchten nog steeds worden uitgevoerd of dat uw accommodatie open is bijvoorbeeld. Het kan dus zijn dat u alsnog bericht van ons krijgt dat uw vakantie helaas niet door kan gaan. 








Ik ben al gevaccineerd, moet ik alsnog een PCR-test laten afnemen?
Nee, in principe is uw vaccinatiebewijs voldoende. Check wel goed of uw bestemming het vaccinatiebewijs erkend om het land binnen te gaan en welke eisen zij hieraan stellen:

Bestemming

Vaccinatiebewijs voldoende? (geen PCR-test nodig)

Alternatieven voor vaccinatiebewijs

Portugal

Vanaf 12 jaar en ouder

Ja:
- verplicht aantonen via het gezondheidscertificaat/Digitaal Corona Certificaat (DCC)
- Laatste vaccinatie minimaal 14 dagen voor aankomst toegediend.
- Alleen voor Madeira is de DCC nog niet verplicht en is een papieren vaccinatiebewijs ook voldoende.

Alternatief:
1. PCR-test
2. Antigeentest (alleen voor vaste land)
3. Bewijs van herstel (alleen voor Madeira)

Klikt u hier voor de checklist met voorwaarden

Spanje

Vanaf 12 jaar en ouder

Ja:
- Laatste vaccinatie minimaal 14 dagen voor aankomst toegediend.

- In het Spaans, Engels, Frans of Duits (Engelse download van RIVM wordt niet toegestaan). Een officiële vertaling is noodzakelijk.

- Bewijs bevat naam, data vaccinaties, type vaccin, LOT nummer, land van vaccinatie, contact details van vaccinatie organisatie.

Alternatief:
1. PCR-test
2. Antigeentest
3. Bewijs van herstel

Klikt u hier voor de checklist met voorwaarden



Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?
In eerste instantie bekijken wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken:

Code groen of geel: uw vakantie kan in principe doorgaan
Code oranje binnen de Europese Unie: jouw vakantie kan in principe doorgaan, maar wij bieden u de optie om uw vakantie om te boeken of te annuleren wanneer u hier zelf voor kiest
Code oranje buiten de Europese Unie of code rood: uw vakantie kan helaas niet doorgaan.

Aanvullend houden wij ook rekening met de volgende zaken:
1. De quarantaine verplichtingen, zowel bij aankomst op uw bestemming als bij thuiskomst, zijn opgeheven;
2. De door u geboekte vlucht(en) gaan door;
3. De door u geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
4. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Afhankelijk daarvan informeren we u over de volgende situaties:

Scenario’s

Vakantie kan door gaan?

Opties



Omboeken en annuleren tegen annuleringskosten

Omboeken

Annuleren en ontvang een Primavera-voucher

Kosteloos annuleren

A. Vakantie gaat door

JA

x




B. Aangepaste faciliteiten

JA

x




C. Aangepaste verzorging

JA (compensatie)

x




D. Gesloten accommodatie

NEE


x

x

x

E. Geannuleerde vlucht(en)

NEE


x

x

x

F. Voldoet niet aan Primavera Holiday Checklist

NEE


x

x

x

G. Code oranje binnen de EU

JA


x

x

x



   


A. Uw vakantie gaat door!
Alle seinen staan op groen en u kunt uit gaan kijken naar uw vakantie. Uiterlijk een week voor vertrek versturen wij u de benodigde tickets & vouchers. Houd er rekening mee dat de situatie in de wereld momenteel erg veranderlijk is. We gaan er niet vanuit, maar het is altijd mogelijk dat we dit bericht toch terug moeten trekken. Verder adviseren we u goed voor te bereiden en te controleren wat de getroffen maatregelen zijn op uw vakantiebestemming en welke maatregelen u voor vertrek moet treffen. U kunt uw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten. 

B. Uw vakantie gaat door, met aangepaste faciliteiten
Alle seinen staan op groen, maar enkele faciliteiten zijn gesloten. Wat ons betreft hebben deze faciliteiten slecht een kleine invloed op uw vakantie, waardoor wij uw vakantie door kunnen laten gaan. In een e-mail lichten wij toe welke faciliteiten dicht zijn. U kunt uw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.  

C. Uw vakantie gaat door, maar de verzorging wijzigt
Alle seinen staan op groen, maar het type verzorging wat u hebt geboekt bieden ze op bestemming niet (meer) aan. In een e-mail lichten wij toe welke type verzorging zij wel nog aanbieden en welke compensatie hier tegenover staat. U kunt uw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

D. Uw accommodatie is nog gesloten
Alle seinen staan op groen, maar de door uw geboekte accommodatie gaat nog niet open op de dag van uw geboekte aankomst. U ontvangt van ons dan een e-mail dat uw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen u om uw vakantie om te boeken, te annuleren tegen een Primavera-voucher of u mag de boeking kosteloos annuleren. 

E. Uw vlucht(en) zijn geannuleerd
Alle seinen staan op groen, maar de door uw geboekte vlucht(en) zijn geannuleerd. U ontvangt van ons dan een e-mail dat uw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen u om uw vakantie om te boeken, te annuleren tegen een Primavera-voucher of u mag de boeking kosteloos annuleren. 

F. Uw vakantie voldoet niet aan de Primavera Holiday Checklist
Alle seinen staan op groen, maar uw vakantie komt niet door onze Holiday Checklist. Primavera stelt een aantal eisen aan een vakantie, willen wij deze door laten gaan. Denk hierbij aan stranden die open zijn, geen quarantaineverplichtingen, dat apotheken en restaurants open zijn etc. Als dergelijke restricties teveel invloed hebben op uw vakantie dan ontvangt u van ons een e-mail dat uw vakantie helaas niet door kan gaan. We vragen u om uw vakantie om te boeken, te annuleren tegen een Primavera-voucher of u mag de boeking kosteloos annuleren. 

G. Code oranje binnen de EU
Uw vakantie kan doorgaan, maar wanneer u uw er niet prettig bij voelt om op vakantie te gaan naar een oranje gebied binnen de EU krijgt u van ons de mogelijkheid om uw vakantie om te boeken, te annuleren tegen een Primavera-voucher of u mag de boeking kosteloos annuleren. Check wel goed de voorwaarden van uw verzekering wat wel en niet gedekt is op het moment dat u afreist naar een code oranje bestemming.

Als ik mijn voucher heb gebruikt voor een nieuwe boeking, maar deze vakantie kan niet doorgaan i.v.m. het Corona virus, krijg ik dan een nieuwe voucher?
Op het moment dat uw vakantie helaas weer wordt geannuleerd in verband met het coronavirus bieden wij jou altijd drie opties aan: omboeken, annuleren met een Primavera-voucher of kosteloos annuleren. Het is dus aan u of u weer kiest voor een voucher, u uw vakantie omboekt of de vakantie kosteloos annuleert en u uw geld terug krijgt.
Heb ik een gezondheidsverklaring nodig?
Een gezondheidsverklaring is verplicht voor alle reizigers die vanaf of via een Nederlandse luchthaven reizen.

Alle reizigers van 13 jaar en ouder die van en naar Nederland vliegen moeten een gezondheidsverklaring bij zich hebben. U print twee formulieren uit, één voor de heenvlucht en één voor de terugvlucht. Op de gezondheidsverklaring vult u, voor u gaat vliegen, in of u klachten heeft die passen bij het coronavirus (COVID-19). Als u geen klachten heeft mag u aan boord. U moet het ingevulde formulier laten zien bij het instappen (boarden). Tijdens de reis houd u het formulier bij u. U kunt op de luchthaven gevraagd worden om de gezondheidsverklaring te laten zien.

U kunt de gezondheidsverklaring hier downloaden.

Houd er rekening mee dat sommige bestemmingen ook reizigers verplichten een formulier voor aankomst in te vullen. Klik hier voor alle informatie over verplichte formulieren per bestemming.

Coronavirus & Mijn Boeking

Accommodatie

Mijn Primavera

Acties

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Primavera Reizen

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag. 

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons in Nederland bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag. 

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons in Nederland bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Belt u vanuit het België? Bel dan 03 808 50 40.

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent.
E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie