Repatriëringsgarantie

Corona informatie

  1. Home
  2. Corona
  3. Repatrieringsgarantie

Repatriëringsgarantie

Veilig terug van vakantie met onze repatriëringsgarantie

Wij zorgen dat u veilig thuis komt

De veiligheid van onze klanten is onze hoogste prioriteit. Als u een vakantie inclusief vlucht bij ons boekt, wordt uw reis automatisch gedekt door onze repatriëringsgarantie. Mocht het reisadvies tijdens uw verblijf van positief naar negatief wijzigen, zorgen wij voor een veilige terugreis naar huis.

Tijdens de recente Covid-19-uitbraak werden veel vakanties zowel geannuleerd als onderbroken. De klanten die een pakketreis bij ons hadden geboekt, moesten onverhoopt weer terug naar huis. Wij hebben ervoor gezorgd dat onze gasten veilig en zonder extra kosten naar huis zijn teruggekeerd. Wanneer u een pakketreis bij ons boekt, dan geldt altijd onze repatriëringsgarantie voor u! Als er iets verandert terwijl u op reis bent, beloven wij u veilig en wel naar huis te brengen.

Wij bespreken samen de aanpak op basis van beschikbare informatie en de situatie op uw bestemming. Wanneer een onmiddellijke terugkeer de beste optie is, regelen wij dat. Mocht u de vakantie in alle veiligheid voort kunnen zetten, helpen wij u hier uiteraard ook graag mee.


Voorwaarden repatriëringsgarantie

  • De repatriëringsgarantie houdt in dat Primavera Reizen een alternatieve terugvlucht regelt als u niet meer met uw oorspronkelijke vlucht kunt terugkeren. Primavera Reizen brengt geen extra kosten in rekening voor de nieuwe vlucht.
  • Naast de wettelijke verplichting om repatriëring en hulp en bijstand te verlenen, is deze garantie ook van toepassing op persoonlijke corona-gerelateerde omstandigheden die normaal voor uw eigen rekening zijn, terwijl uw vakantie normaal kan worden uitgevoerd. B.v. als u ziek wordt, niet kunt terugkeren vanwege corona symptomen of als u onverwacht in quarantaine wordt geplaatst.
  • De kosten voor een langer verblijf, medische kosten of andere extra kosten worden niet vergoed door Primavera Reizen. Behalve wanneer deze kosten het gevolg zijn van onvermijdelijke en buitengewone omstandigheden die ervoor zorgen dat de reiziger niet op tijd kan terugkeren naar de plaats van vertrek (vergoeding van max. 3 dagen). Dit geldt niet voor de kosten van autohuur en verzorging. Kijk daarom wat uw verzekering dekt.
  • U moet een pakketreis hebben geboekt bij een van de merken van Sunweb Group GmbH, inclusief een vlucht om recht te hebben op onze repatriëringsgarantie.
  • De nieuwe ontwikkelingen ter plaatse moeten verband houden met het COVID-19-virus (of maatregelen die ertegen zijn genomen) die niet bestonden op het moment van uw vertrek.
  • De data waarop de repatriëring zal plaatsvinden, worden gecommuniceerd via Primavera Reizen.
  • De repatriëring vindt plaats in overleg. U kunt geen specifieke tijd aanvragen. Maar we houden rekening met uw voorkeur.
  • U dient onze instructies en die van de (lokale) autoriteiten op te volgen. Het is mogelijk dat de terugreis pas na enige tijd kan plaatsvinden.
  • Uiteindelijk zal u de door ons aangedragen oplossing moeten accepteren; er is beperkt ruimte voor maatwerk of persoonlijke wensen. Het kan voorkomen dat u van of naar een andere luchthaven vliegt en eventueel met een andere luchtvaartmaatschappij.
  • Het is mogelijk dat een reisgezelschap op verschillende vluchten naar huis wordt gebracht.
  • De garantie is niet van toepassing bij overlijden. Dit moet worden geregeld via een reisverzekering en / of het ministerie en de lokale autoriteiten.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de gast als hij / zij de repatriëringsvlucht mist. Primavera Reizen betaalt u niet terug wanneer u uw repatriëringsvlucht mist.
  • De transfer naar de luchthaven is alleen inbegrepen als deze in het originele geboekte pakket zat.
  • De garantie geldt voor alle vakanties inclusief vlucht.
  • De voorwaarden van de garantie kunnen worden aangepast aan de ontwikkelingen in de reisbranche. Primavera Reizen heeft het recht om de promotie op elk moment te stoppen en / of te wijzigen. Controleer daarom altijd de op dat moment geldende voorwaarden op het moment van boeking.