Primavera Reizen Reisinformatie

Annuleren

Reisinformatie

  1. Home
  2. Reisinformatie
  3. Annuleren
  • Uitstekende service
  • Al 30 jaar uw Portugal specialist
  • Scherp geprijsd
  • Nederlandssprekende reisleiding
  • Annuleren

    Annuleren

    Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, worden naast de verschuldigde reserveringskosten, de SGRbijdrage, de kosten van niet-flexibele vluchten (i.v.t.) en de kosten van de eventueel afgesloten reis- en annuleringsverzekering en poliskosten, de volgende annuleringskosten in rekening gebracht:
    • bij annulering tot en met de 43ste kalenderdag (inclusief) vóór vertrek: 30% van de reissom;
    • bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot en met de 21ste kalenderdag (inclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom;
    • bij annulering vanaf de 20ste kalenderdag (inclusief) tot en met de 7de dag (inclusief) vóór de vertrekdag: 80% van de reissom;
    • bij annulering vanaf de 6de kalenderdag (inclusief) tot en met de vertrekdag: 100% van de reissom

    Let op: heeft u een vakantie geboekt met niet-flexibele vluchten, dan annuleert u de vlucht altijd tegen 100% annuleringskosten. De overige reisonderdelen worden geannuleerd tegen eerder genoemde percentages.

    Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen. Indien sprake van afwijkende voorwaarden wordt u hierop gewezen tijdens de boekingsstappen.

    De reis kan geannuleerd worden via Mijn Primavera. Bij annuleringen hanteert Primavera Reizen de algemene Primavera Reizen voorwaarden. Annuleringen dienen binnen 3 dagen na de gebeurtenis waardoor de reis (geheel of gedeeltelijk) wordt geannuleerd te worden gemeld. Houdt u er rekening mee dat een annulering van een vakantie nooit kosteloos verloopt. Alleen indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten én bij geldige reden, heeft u recht op (gedeeltelijke) teruggave van de annuleringskosten. De hoofdboeker is de enige die een annulering kan doorvoeren. Een medereiziger is niet hoofdelijk aansprakelijk en kan daarom geen annulering doorgeven. Voor specifieke annuleringsvoorwaarden verwijzen wij u tevens naar de algemene Primavera Reizen voorwaarden.


    Alternatieven voor annuleren
    Een boeking annuleren is niet altijd de enige mogelijkheid. Het is meestal ook mogelijk om uw vakantie over te dragen aan iemand anders. Tot de dag voor vertrek is het mogelijk deze wijziging te doen. Neemt u hiervoor contact op met ons Contact Center.


    Annuleringskosten claimen

    Het is belangrijk dat u goed verzekerd op vakantie gaat. Wij raden dan ook altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan bekijkt de verzekeraar of de reden van annulering onder de voorwaarden valt. Is dit het geval, dan krijgt u de annuleringskosten terug van de verzekeringsmaatschappij.

    Heeft u bij uw boeking via Primavera een annuleringsverzekering afgesloten? Dan bent u verzekerd via AXA. Wilt u de voorwaarden bekijken, klik dan hier.

    Heeft u geen annuleringsverzekering bij Primavera Reizen afgesloten, kijk dan bij uw eigen verzekeraar wat de voorwaarden zijn.


    Gedeelte van de boeking annuleren

    Het komt voor dat niet de gehele boeking geannuleerd wordt, maar 1 of meerdere personen. De overige personen gaan dan wel op vakantie. U kunt dan een deelannulering doorvoeren via Mijn Primavera. Kies onder annuleren voor 'Annuleer een of meerdere reizigers (gedeeltelijke annulering)'. Uw deelannulering wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. Alleen de hoofdboeker kan de annulering doorgeven. De geannuleerde persoon betaalt de annuleringskosten conform de Primavera Reizen voorwaarden.

    Vaak wordt bij een deelannulering de reissom voor de overgebleven reizigers hoger. Dit is omdat u met minder personen in de kamer verblijft. Dit worden meerkosten genoemd. Door meerkosten kan het voorkomen dat de totale reissom hoger wordt. Volgens de ANVR-Voorwaarden mag dit niet. Wordt uw totale reissom hoger, dan verwerken wij een korting in uw boeking zodat de totale reissom het zelfde blijft.

    De meerkosten kunnen door de reizende deelnemers bij hun verzekeringsmaatschappij worden gedeclareerd. Houdt u er rekening mee dat elke verzekeringsmaatschappij hier eigen regels in heeft.

    Worden er personen geannuleerd en de gehele reissom is al voldaan, dan wordt het te veel betaalde bedrag naar de hoofdboeker overgemaakt. De hoofdboeker kan het geld dan overmaken naar de geannuleerde personen. Primavera Reizen is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de verrekening van de kosten tussen de deelnemers.


    LET OP: Heeft u een vakantie geboekt met een niet-flexibele vlucht, dan gelden er afwijkende annuleringskosten.


    Gehele boeking annuleren

    Annuleert u uw vakantie, dan berekenen wij hiervoor de annuleringskosten volgens de algemene Primavera Reizen voorwaarden. Een annulering is dan ook niet kosteloos. De hoofdboeker is de enige die een annulering kan doorgeven. U kunt uw boeking annuleren via Mijn Primavera.

    Staan er nog annuleringskosten open, dan is het verplicht om de annuleringskosten binnen 14 dagen alsnog over te maken. Vermeldt u het boekingsnummer in de omschrijving bij de betaling. Heeft u te veel betaald, dan storten wij het te veel betaalde bedrag binnen 14 dagen naar u terug.

    Na de annulering ontvangt u binnen 24 uur de annuleringsfactuur per mail.

    LET OP: Heeft u een vakantie geboekt met een lijndienst-/low cost vlucht, dan gelden er afwijkende annuleringskosten.


    Polisnummer
    Het polisnummer van uw verzekering is uw boekingsnummer. Het boekingsnummer staat aangegeven op uw factuur.


    Antwoord op uw vraag niet gevonden? 
    Het antwoord op uw vraag niet gevonden of meer vragen over annuleren? Ga naar de veel gestelde vragen en zoek op "annuleren".