SGR-Voucher

Corona informatie

  1. Home
  2. Corona
  3. SGR-Voucher

SGR-Voucher

De corona-voucher kunt u gemakkelijk inwisselen tijdens het betaalproces van uw nieuwe boeking. De voucher vult u in bij betaalmogelijkheden. En vervolgt kiest u voor Corona-voucher. Ook via uw Mijn Primavera account heeft u de mogelijkheid om uw vouchercode terug te vinden en als betaalmiddel te selecteren voor een bestaande of nieuwe vakantie.

Alle voorwaarden van deze SGR corona-voucher vindt u onderaan deze pagina.


Wat is een SGR corona-voucher?
U heeft bij Sunweb Group GmbH (hierna: ‘Primavera Reizen’) een pakketreis geboekt. Omdat uw reis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus heeft u nu een voucher ontvangen om een nieuwe vakantie te reserveren bij ons.

Wie kan deze voucher gebruiken?
De voucher is een unieke code die per e-mail aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis wordt verstuurd. De hoofdboeker is de persoon die de oorspronkelijke boeking heeft gemaakt. 
Het is mogelijk dat de hoofdboeker de vouchercode kan delen met een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De reizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken.
Let op: U dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken. De hoofdboeker dient zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.



Welke vakanties kan ik met deze voucher reserveren?

Deze voucher geeft recht op het boeken van elke pakketreis die wordt aangeboden door Primavera Reizen (of één van de andere merken van Sunweb Group). Deze voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming. Als u losse tickets koopt met de voucher vallen deze niet onder de SGR dekking.

Tot wanneer is deze voucher geldig?
Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze.

Wat is de voucher waard?

De waarde is maximaal gelijk aan het bedrag dat u reeds voor uw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. De voucher vervangt het recht om terugbetaling van alle betaalde bedragen te vragen aan Primavera Reizen. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaalt u de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, wordt de geldigheid van de restwaarde met één (1) jaar verlengd.

Hoe zit het met een nieuwe reis?

  1. U boekt een nieuwe vakantie op de website van Primavera Reizen.
  2. De corona-voucher kunt u gemakkelijk inwisselen tijdens het betaalproces van uw nieuwe boeking. De voucher vult u in bij betaalmogelijkheden. En vervolgt kiest u voor Corona-voucher.
  3. Als er nog een restant te betalen overblijft op de nieuwe boeking, dan betaalt u die volgens de normale voorwaarden en termijnen bij.
  4. Als er nog voucherwaarde over blijft na het betalen van de nieuwe boeking, kunt u deze gebruiken voor een volgende vakantie.

In het onverhoopte geval dat uw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, en u daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Primavera Reizen dit bedrag opnieuw toewijzen via een voucher. Op uw nieuwe boeking zijn de reguliere Primavera Reizen Algemene voorwaarden en ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Hiermee gaat u akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

Waarom heet het een ‘SGR corona-voucher’?

  • Deze voucher valt onder de dekking van Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) in de zin van artikel 3 van de SGR garantieregeling.
  • Primavera Reizen is aangesloten bij het SGR.
  • Dit betekent dat in het geval van een reisorganisatie – die bij SGR is aangesloten – bijvoorbeeld failliet gaat en u nog een ongebruikte SGR-voucher heeft, dit wordt vergoed door SGR. De specifieke voorwaarden om aanspraak te maken op deze regeling kunt u nalezen op www.sgr.nl
  • Bij een beroep op de SGR dekking dient ook de oorspronkelijke (geannuleerde) reisovereenkomst overlegd te worden en het betalingsbewijs, een en ander conform de garantieregeling van SGR.
  • De garantieregeling van SGR van toepassing is conform bestuursbesluit van 16 maart 2020 en eventueel opvolgende SGR bestuursbesluiten.
  • De SGR dekking geldt alleen voor SGR corona-vouchers die zijn uitgegeven tussen 16 maart 2020 en 1 september 2020 (of zoveel langer indien de SGR de periode heeft verlengd).
  • Deze SGR dekking geldt alleen in geval van het annuleren van reizen in verband met het niet kunnen uitvoeren van de reis in het kader van het ontstaan van de onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus en voor reizen welke oorspronkelijk ook onder de garantie van SGR vielen.
  • Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde reis anders dan een voucher vallen niet onder de garantieregeling van SGR.

 

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 december 2020.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.