1. Vragen & Contact | Primavera Reizen
  2. Reisadvies
  3. Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?

Alle thema's

Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?

In eerste instantie bekijken wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken:

Code groen of geel: uw vakantie kan in principe doorgaan
Code oranje binnen de Europese Unie: uw vakantie kan in principe doorgaan, maar wij bieden u de optie om uw vakantie om te boeken of te annuleren wanneer het reisadvies veranderd van geel naar oranje.

Aanvullend houden wij ook rekening met de volgende zaken:
1. De quarantaine verplichtingen, zowel bij aankomst op uw bestemming als bij thuiskomst, zijn opgeheven;
2. De door u geboekte vlucht(en) gaan door;
3. De door u geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
4. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Afhankelijk daarvan informeren we u over de volgende situaties:

Scenario’s

Vakantie kan door gaan?

Opties



Omboeken en annuleren tegen annuleringskosten

Omboeken

Kosteloos annuleren

A. Vakantie gaat door

JA

x



B. Aangepaste faciliteiten

JA

x



C. Aangepaste verzorging

JA (compensatie)

x



D. Gesloten accommodatie

NEE


x

x

E. Geannuleerde vlucht(en)

NEE


x

x

F. Voldoet niet aan Primavera Holiday Checklist

NEE


x

x

G. Code oranje binnen de EU

JA


x

x
(alleen wanneer het reisadvies na boeken veranderd van geel naar oranje)


A. Uw vakantie gaat door!
Alle seinen staan op groen en u kunt uit gaan kijken naar uw vakantie. Uiterlijk een week voor vertrek versturen wij u de benodigde tickets & vouchers. Houd er rekening mee dat de situatie in de wereld momenteel erg veranderlijk is. We gaan er niet vanuit, maar het is altijd mogelijk dat we dit bericht toch terug moeten trekken. Verder adviseren we u goed voor te bereiden en te controleren wat de getroffen maatregelen zijn op uw vakantiebestemming en welke maatregelen u voor vertrek moet treffen. U kunt uw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten. 

B. Uw vakantie gaat door, met aangepaste faciliteiten
Alle seinen staan op groen, maar enkele faciliteiten zijn gesloten. Het is helaas een gevolg van reizen in coronatijd dat niet altijd alle faciliteiten toegankelijk zijn in verband met de gezondheid en veiligheid. Op onze website kunt u op de accommodatiepagina onder faciliteiten zien welke coronamaatregelen van toepassing zijn. U kunt uw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.  

C. Uw vakantie gaat door, maar de verzorging wijzigt
Alle seinen staan op groen, maar het type verzorging wat u hebt geboekt bieden ze op bestemming niet (meer) aan. In een e-mail lichten wij toe welke type verzorging zij wel nog aanbieden en welke compensatie hier tegenover staat. U kunt uw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

D. Uw accommodatie is nog gesloten
Alle seinen staan op groen, maar de door uw geboekte accommodatie gaat nog niet open op de dag van uw geboekte aankomst. U ontvangt van ons dan een e-mail dat uw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen u om uw vakantie om te boeken of u mag de boeking kosteloos annuleren. 

E. Uw vlucht(en) zijn geannuleerd
Alle seinen staan op groen, maar de door uw geboekte vlucht(en) zijn geannuleerd. U ontvangt van ons dan een e-mail dat uw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen u om uw vakantie om te boeken of u mag de boeking kosteloos annuleren. 

F. Uw vakantie voldoet niet aan de Primavera Holiday Checklist
Alle seinen staan op groen, maar uw vakantie komt niet door onze Holiday Checklist. Primavera stelt een aantal eisen aan een vakantie, willen wij deze door laten gaan. Denk hierbij aan stranden die open zijn, geen quarantaineverplichtingen, dat apotheken en restaurants open zijn etc. Als dergelijke restricties teveel invloed hebben op uw vakantie dan ontvangt u van ons een e-mail dat uw vakantie helaas niet door kan gaan. We vragen u om uw vakantie om te boeken of u mag de boeking kosteloos annuleren. 

G. Code oranje binnen de EU
Wanneer het reisadvies van uw bestemming na het boeken veranderd van geel naar oranje, kan uw vakantie doorgaan. Wanneer u zich er niet prettig bij voelt om op vakantie te gaan naar een oranje gebied binnen de EU krijgt u van ons de mogelijkheid om uw vakantie om te boeken of mag u de boeking kosteloos annuleren. Check wel goed de voorwaarden van uw verzekering wat wel en niet gedekt is op het moment dat u afreist naar een code oranje bestemming.



Was deze vraag nuttig voor u? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor uw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we u nog niet konden helpen. U bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@primaverareizen.nl en we zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie

Heeft u uw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoon

U kunt ons bellen op 010-2452555 (lokaal tarief).

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

U kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met uw vraag.

Stuur een e-mail

Mijn Primavera

Altijd controle op uw boeking. Bekijk de documenten en betaal de vakantie online. 

Ga naar Mijn Primavera

Reisinformatie

Alles wat u moet weten om met een gerust gevoel uw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Bekijk reisinformatie

Voorboeking

Heeft u al een vakantie voor het komende seizoen op het oog? Maak dan nu een voorboeking.

Ga naar het voorboekingsformulier

Social Media

Het antwoord op uw vraag niet gevonden bij de veelgestelde vragen? U kunt ook uw vraag stellen via Facebook.

Brochure

Helaas hebben wij vanwege alle ontwikkelingen rondom de Covid-19 geen winterbrochure 2020/2021 kunnen uitbrengen.

U kunt ons laatste zomer magazine online hier bekijken.

Meer informatie